Bijna naar Zuid-Afrika!!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van jellevandenbeld - WaarBenJij.nu Bijna naar Zuid-Afrika!!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van jellevandenbeld - WaarBenJij.nu

Bijna naar Zuid-Afrika!!!

Door: Jelle van den Beld

10 Februari 2015 | Nederland, Nederland

Vrijdag is het dan eindelijk de 13e en dan gaan we naar Zuid-Afrika! Vanaf Amsterdam via Dubai vliegen we naar Kaapstad. Na veel bijeenkomsten en een goede voorbereiding ben ik er helemaal klaar voor.

De Voorbereiding:
Voorafgaand aan de reis hebben we met de groep een aantal bijeenkomsten gehad waar natuurlijk nuttige zaken hebben besproken over de reis, maar we hebben ook presentaties aan elkaar gegeven, een geslaagde teambuildingsdag gehad, een film over Nelson Mandela gekeken, over de fundraising gepraat en ook hebben we gewerkt aan lessen, die wij daar in kleine groepjes zullen geven.

De Les:
Onze les in Zuid-Afrika zal Aardrijkskundige les worden. We beginnen deze les natuurlijk door onszelf voor te stellen daarna zullen we over de ligging, cultuur en geschiedenis van een land gaan praten. één land uit elk continent (inclusief Antarctica als één geheel). Als afsluiting hebben we een quiz gemaakt, hierbij maken we gebruik een strandbal met de wereld erop afgebeeld, zodat de leerling ook nog een beetje actief kunnen zijn. We hopen dat de les niet alleen leerzaam maar ook leuk zal worden.

Nu alleen nog de koffer inpakken, dan vrijdagochtend naar Schiphol rijden, het vliegtuig in en op naar Zuid-Afrika!

Tags: Zuid-Afrika